21 augusti 2008

Förbannad!

Hittills har jag bara berömt dagispersonalen, inskolningen har gått löjligt bra. Vi har en ubersocial dotter (vad det är för gener vet jag inte...) som älskar alla andra barn och fröknarna. Men igår, då blev jag riktigt förbannad! När Dennis hämtade henne på eftermiddagen var hon knallröd i rumpan och frampå. När han försökte tvätta blev hon galen och skrek i panik. Så ont hade hon. Och eftersom det var jag som tog upp henne och gjorde iordning henne på morgonen vet jag att hon inte var det minsta röd då. Va fan, byter de aldrig blöja på det där stället eller? Jag blir så arg att hela jag kokar! Jag har speciellt påpekat för personalen att hon lätt blir irriterad i rumpan och lämnat salva där.

Jag har instruerat Dennis (som lämnar henne idag) att banka vett i personalen. Alltså jag vet inte, men borde inte utbildade förskolelärare och barnskötare förstå att småbarn måste byta blöja ett par gånger om dagen? Känns som en ganska grundläggande kunskap.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad dåligt! Hoppas att de bättrar sig.

Anonym sa...

Ja, man kan ju tycka att de borde veta att småbarn byter blöja under dagen... Hoppas de fick lite vett inbankat så det inte händer igen.

Hos oss har det hänt några gånger att jag har hämtat ett nedbajsat barn, som inte varit nygjort. Då har jag blivit riktigt sur! Det känns ju om något på lukten!

Marita sa...

snäckan: Ja, det får man verkligen hoppas!

litenpyret: Nämen skojar du? Då skulle jag bli tokig!

Lena sa...

Dåligt. Ok om man missar nån gång om de tkör ihop sig men ananrs nää!

Marita sa...

lena: Ja, jag håller med, klart man kan missa någon enstaka gång, men när det händer typ andra dagen blir man ganska irriterad.